Prihlásenie na účet

Nový užívateľ? Zaregistruj sa!

zabudli ste heslo?

Zabudnuté heslo

V minulom článku o Typoch ľudí v reštaurácii ste sa mohli dočítať o tom, ako sa hostia správajú v reštauráciách. Dnes sa na túto problematiku pozrieme znova, ale z pohľadu hosťa. Konkrétne na to, s akou obsluhou sa môžete stretnúť alebo ste sa už stretli počas vášho obeda alebo romantickej večere.

 

Prvým typom obsluhy je tzv. ulievač. Dlho mu trvá, kým si vás všimne a prinesie vám jedálny lístok. Následne sa neviete dočkať, kedy sa vás príde opýtať, čo ste si objednali. Všetko trvá akoby večnosť a vy po chvíli ľutujete, že ste si vybrali daný podnik. 

 

 

Obsluha je tvárou každej reštaurácie či kaviarne. Ak sa stretnete s čašníkom, ktorý je pomalý, nepozorný a všeobecne popiera pravidlá správania ideálneho servíra, nezostáva vám nič iné, ako sa pozrieť na celú vec s nadhľadom. Jedna vec je istá - do podniku s takouto obsluhou sa tak skoro nebudete chcieť vrátiť. 

 

Stretli ste sa s náladovou čašníčkou alebo s nepriateľským čašníkom? Tí patria do ďalšej kategórie nevhodnej obsluhy prevádzok. Neusmejú sa na vás. Keď vás obsluhujú, máte pocit, že ich to obťažuje a boli by najradšej, keby ste už konečne odišli. Pri takomto type obsluhy sa človek zamýšľa, ako v danom podniku robia tržby. Asi nie veľké... 

 

Tretím typom obsluhy je opak tých, ktorých sme teraz opísali. Premotivovaný čašník alebo čašníčka, ktorý vám venuje všetku pozornosť. Na všetko sa vás pýta, všetko by vám odporučil a keby mohol, prinútil by vás objednať si aj to, čo v konečnom dôsledku ani nechcete. Vytvára na vás tlak, ktorý je nepríjemný. 

 

 

Tento typ obsluhy v podnikoch je na jednu stranu výhodný pre dokonalé ovládanie komunikácie s hosťami. Neprihliadnuť na fakt, že takej prevádzke aj zabezpečuje vyššie tržby. Veď sa vám snaží ponúknuť všetko, čo daná reštaurácia ponúka. Na druhú stranu pôsobí rušivo, pretože neustála pozornosť obsluhy môže prekážať počas vašej večere alebo obedu, ktorý ste pôvodne chceli nerušene stráviť s vašou polovičkou alebo známym. 

 

Kvarteto typov obsluhy v reštauráciách uzatvára rodený čašník/čašníčka ako sa patrí. Venuje vám dostatok času a snaží sa o to, aby ste sa v danom podniku cítili dobre. Pozná všetky pravidlá etikety reštaurácie a v gastronómii sa naozaj vyzná. Aj vďaka takejto obsluhe sa cítite v reštaurácii výnimočným. Pri odchode z podniku neváhate nad tringeltom. Služby takejto obsluhy vie každý dobre oceniť.

 

Povedzme si pravdu, niekedy to obsluhe nerobíme ľahké ani my - hostia. Nech už vplýva na správanie čašníka alebo čašníčky akýkoľvek nám neznámy faktor, správna obsluha by mala poznať svoj štandard.

 

Predpokladáme, že ste už určite narazili počas vášho obedu alebo večere aspoň na  jeden typ z týchto čašníkov. S akým extrémom alebo naopak s akým ukážkovým čašníkom ste sa stretli počas vašej návštevy niektorej kaviarne alebo reštaurácie?

 

 

 

Ema Fajnorová