Niekto spôsoby etikety dodržiava, iný na ne ohľad neberie. Z pohľadu obsluhy, v ktorej charakteristike návštevníka reštaurácie sa nájdete? Stretli ste sa napríklad v reštauráciách v Trnave a okolí s podobným typom hosťa? Ak nie u nás na Slovensku, tak v zahraničí, napríklad v hotelovej reštaurácii počas letnej dovolenky, ste sa s niektorým z nasledujúcich typov hostí museli stretnúť.
1. Tichošľap
To je hosť, ktorý chodí do reštaurácie pravidelne. Kým sa obsluha rozpamätá kto to je, hosť už najedený dávno odišiel z reštaurácie. Na niektoré tváre človek nemá pamäť...
2. Parťák
Hosť bol raz v reštaurácii a hneď si padol s obsluhou do oka. Kamaráti, ktorí spolu prehodia vždy zopár slov. Keď reštauráciu navštívi opäť po dlhej dobe, privíta sa so všetkými zamestnancami reštaurácie ako starý známy.
3. Sťažovateľ
Typ hosťa, ktorý obsluhu dôkladne upozorňuje o všetkých nedostatkoch: „Chýba cukor... Nie je soľ... Doplňte bufet... Kde je to a tamto?.. Jedlo nie je dobré... Je to studené... Nie je to uvarené...“ Mohli by sme pokračovať do večera, na čo všetko si niektorí hostia vedia sťažovať. Bohužiaľ, nie vždy je za to obsluha zodpovedná. Nakoniec si odnesie najväčšiu vlnu kritiky, pretože je najbližšou osobou z personálu reštaurácie. Človek musí mať v takých situáciách jednoducho trpezlivosť.
4. Neporiadnik
Nech je hosť akokoľvek milý a priateľský, keď po odchode z reštaurácie nechá neporiadok na stole, žiadneho čašníka tým nepoteší. A že sme sa už stretli s rôznymi extrémami. Smietky po celom stole, obrus špinavý od kadečoho, rozliata voda a iné. Vtedy iba krútime hlavou nad tým, ako jeden človek dokáže spôsobiť takú skazu.
5. Rozprávač
Hosť, ktorý má vždy niečo na jazyku. Chce nám povedať jeho historku z minulosti alebo nám len tak povie, do detailov, aký mal deň. Bohužiaľ, nie vždy má čašník čas na zdĺhavé debaty s hosťami. Preto rýchlo preruší konverzáciu vyhovorením sa na prácu. Venovať jednému hosťovi celý deň alebo večer a nechať prácu stáť, si naozaj nemôže dovoliť.
6. Odmeňovateľ
To je hosť, ktorý vie oceniť usilovnosť a servis obsluhy. Odmeňuje obsluhu vyšším tringeltom, v niektorých prípadoch, ak je zo zahraničia, obdaruje čašníkov niečím sladkým alebo večným darom ako napríklad magnetkou či náramkom. To človeka vždy poteší a nabudí do práce.
7. Nevďačník
Hosť, ktorý berie všetko ako samozrejmosť. Ignoruje prítomnosť personálu reštaurácie, nedá nijako najavo, že už dojedol, potom sa zrazu zdvihne a bez poďakovania a pozdravenia odíde.
8. Lenivec
Hosť, ktorý sa nechá obslúžiť, aj keď je jedlo vo forme bufetov a samoobsluhy. Vyžaduje si extra servis. Doniesť to, tamto a toto. A v tom horšom prípade nakoniec ani len nepoďakuje.
9. Zberateľ
Hosť v bufetovej reštaurácii, ktorému nestačí jeden pohár a jeden či dva taniere. Keď má na výber čaj a kávu, zoberie si naraz oboje. Limonádu si vždy chodí nabrať do čistého pohára. Jedlo si naberá aj päťkrát, ale vždy na nový, čistý tanier. Stôl sa stráca pod kopou riadu a obsluha nestačí dopĺňať čistý. Ľudia si sťažujú, že nikde nič nie je. Vtedy ide v reštaurácii všetko z kopca.
Našli ste sa v niektorej z charakteristík hostí reštaurácií? Niekedy je v každom z nás kúsok z týchto typov hostí. Myslime na to, že obsluha robí pre nás to najlepšie. Snaží sa každému vyhovieť, aj keď sa to v niektorých situáciách nedá. Kam chodíte na menu vy? Ste ako hosť spokojným s obsluhou reštaurácií v Trnave a okolí?
Nabudúce sa pozrieme na túto tému aj z druhého pohľadu, pohľadu hosťa. Ako vníma obsluhu v reštauráciách?
Ema Fajnorová
Kde na Valentína?
Veľa reštaurácií pre svojich zákazníkov na sv. Valentína pripravuje špečiálnu ponuku. My sme pre Vás pripravili krátky prehľad.
čítať viacSlovak Food Festival už tento víkend
Slovak Food Festival, najväčší piknik v meste začne štvrtkovým večerom vína.
čítať viac